Aquesta comunicació té com a objectiu presentar l’ús de les xarxes socials com a recurs educatiu per tal d’animar el professorat a la utilització d’aquests tipus de mitjans en la seua pràctica didàctica.
Les xarxes socials són llocs web que permeten compartir de manera virtual allò que fem quotidianament (activitats diverses) i també allò que creem o que trobem a la xarxa (vídeos, música, imatges, etc). Actualment, els joves les utilitzen amb freqüència (sobretot Tuenti i Facebook) amb finalitats diverses, especialment per compartir missatges. És, doncs, a partir d’aquest fet que naix la nostra proposta didàctica: l’ús de les xarxes socials com a recurs educatiu.
D’entre les xarxes socials existents, l’experiència que presentem es basa en la utilització de Ning com a recurs didàctic. Es tracta d’una plataforma social en línia; però, a diferència d’altres xarxes socials, com ara Facebook o MySpace, permet crear xarxes socials privades i invisibles a l’exterior, la qual cosa resulta fonamental per a treballar amb l’alumnat, sobretot en el cas dels menors d’edat. Es tracta, doncs, d’una xarxa social de tipus vertical en la qual els creadors tenen la possibilitat de controlar els continguts, en cas que siga necessari.
|